Hier leest u meer over de rol van jobcoaches en interne en externe begeleiders en wat u met hen kunt afstemmen

Op deze pagina leest u hoe om te gaan met jobcoaching of begeleiding van werknemers, nu dat door de coronacrisis vraagt om een andere aanpak.

Een rondvraag onder jobcoaches heeft een aantal concrete aandachtspunten voor werkgevers opgeleverd om tijdens deze coronacrisis extra alert op te zijn. Bekijk in overleg wie welke taak op zich neemt.

Afstemming met de begeleiding

  • Plan extra contactmomenten in met een jobcoach/begeleider.
  • Laat in- en externe jobcoaches/begeleiders met elkaar afstemmen.
  • Kijk samen of de begeleiding op een andere manier vormgegeven kan worden.
    –   Via (video)bellen kan online contact gehouden worden.
    –   Door wandelcoaching (op gepaste afstand) in te zetten kunnen ook live contactmomenten plaatsvinden.

Begeleiding op de werkvloer

  • Volg voor coaching in de huidige situatie dezelfde richtlijnen als voor medewerkers zelf. Sta onder die richtlijnen coaching op de werkvloer toe.
  • Vraag van coaches ook om op het werk langs te komen wanneer de medewerker werkplek-gebonden coaching nodig heeft. Bekijk in andere situaties of coaching ook buiten (de werkplek) kan plaatsvinden.
  • Sta bij werk met klanten op de werkvloer coaching op diezelfde werkvloer toe, waar dat mogelijk is. Is dit niet mogelijk, kijk dan heel goed wie er wel en wie er niet in deze situatie op de werkvloer kan staan en herverdeel het werk overeenkomstig.
Deel dit artikel via: Deel dit artikel via Whatsapp Deel dit artikel via Twitter Deel dit artikel via Facebook Deel dit artikel via Linkedin Deel dit artikel via Mail
aanmelden