Klanten over ons

Wat vindt u hier?

Bij wat voor soort projecten schakelen bedrijven de hulp in van AWVN? Hoe verloopt de samenwerking tussen het lid en AWVN? Wat zijn de ervaringen met de online tools die AWVN ontwikkelt? Weet AWVN de verwachtingen van haar klanten waar te maken?
Een aantal voorbeelden.

Klantervaring: de cao-onderhandelingen voor de schoonmaakbranche verliepen in het verleden moeizaam. AWVN hielp in 2017 de branche met succes om het overleg constructief te laten verlopen.

Chemieconcern Ashland is overgestapt naar een nieuwe pensioenregeling, in nauwe samenspraak met OR en vakbonden en onder begeleiding van AWVN.

Met ondersteuning van AWVN werkt Bouwend Nederland al enkele jaren aan andere arbeidsverhoudingen, die passen bij de complexe opgave van de bouwsector: veel en anders bouwen.

MKB-bedrijven IJsselgroep en Medica Europe deden de bedrijfsscan duurzame inzetbaarheid van AWVN. Zij vertellen wat die hen heeft opgeleverd.

BOVAG wilde zich voorbereiden op zijn 'pensioentoekomst' en ontwikkelde met hulp van AWVN een eigen visie op het pensioen in de komende decennia.

Sinds januari 2018 kent Vreugdenhil één regeling voor alle fabrieksmedewerkers, in de vorm van de cao Zuivel, en één arbeidsvoorwaardenregeling voor het hoger personeel. AWVN hielp de zuivelonderneming bij de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden.

Verlenging van de bestaande regeling voor pensioen van Zeevaartbedrijf MOL (Europe) B.V. zou praktisch onbetaalbaar zijn. Met hulp van externe adviseurs van o.a. AWVN vonden werkgever en OR een betaalbare regeling en een partij om die regeling uit te voeren.

Klantervaring: AWVN begeleidde Buma/Stemra bij het ontwikkelen van de HR-strategie en in lijn daarmee het eigentijds vormgeven van de arbeidsvoorwaarden.

AWVN-klant Nord heeft als relatief klein bedrijf geen eigen HR-medewerker. Om het personeelsbeleid op professionele en effectieve wijze vorm te geven, heeft het bedrijf regelmatig overleg met een vaste AWVN-advocaat, met wie men spreekt over arbeidsrechtelijke kwesties in de meest brede zin.

De uitzendsector gaat experimenteren met Tiptrack, de door AWVN ontwikkelde online tool die werkenden helpt om te reflecteren op hun gezondheid, ontwikkeling, financiën en werksituatie.