Logo AWVN
Nieuwe inlogprocedure vanaf 11 maart 2025

FAQ

Veelgestelde vragen over de nieuwe manier van inloggen op de AWVN-website

Je kunt de tekst op deze pagina ook als PDF downloaden.

Er is eveneens een handleiding inloggen op de AWVN-website  beschikbaar.

Wat is er sinds 11 maart 2025 veranderd aan het inloggen op de AWVN-website?
Voorheen logde je in op de website in via Okta Verify met een apart account en wachtwoord.
Vanaf nu log je in met je eigen Microsoft- of Google-account – met je eigen, daarbij behorend wachtwoord. Omdat je met behulp van je eigen beveiligingssysteem inlogt, maakt dit het inloggen eenvoudiger en veiliger.

Waarom is deze wijziging doorgevoerd?
Met deze nieuwe methode:
• is de beveiliging en betrouwbaarheid beter gewaarborgd
• hoef je geen extra wachtwoord meer te onthouden.

Heb ik nu nog een AWVN-account?
Ja, je beschikt nog steeds over een AWVN-account, dit is niet gewijzigd. Je kunt het wachtwoord hiervan echter vergeten: je bestaande Microsoft- of Google-account wordt gebruikt ter identificatie.

Met welk account moet ik inloggen?
Je kunt inloggen met het e-mailaccount dat bij AWVN bekend is en waar je voorheen ook mee inlogde.

Maar ik heb geen Microsoft- of Google-account…
Als je geen (zakelijk) Microsoft- of Google-account hebt, kun je gratis een Microsoft- of Google-account aanmaken. Het e-mailadres van dit nieuwe account kun je mailen aan AWVN via werkgeverslijn@awvn.nl, graag inclusief voor- en achternaam en bedrijfsnaam. Wij zullen je account binnen een werkdag koppelen, hierna kun je direct inloggen op de website. Telefonisch is het direct geregeld. Neem daartoe contact op met de AWVN-werkgeverslijn: 070 850 86 05.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
Je kunt inloggen met het wachtwoord dat hoort bij je eigen Microsoft- of Google-account. Dit is dus het wachtwoord waarmee je tevens inlogt in Microsoftprogramma’s (bijvoorbeeld bij het opstarten van je laptop/desktop of separaat voor je e-mail, Officeprogramma’s en/of MS Teams) of Googleprogramma’s (G-mail of Drive).

Na het invoeren van je gebruikersnaam, kun je het wachtwoord van bijbehorend account invoeren. Als je dat niet meer weet, kies je voor ‘wachtwoord vergeten’ onder het wachtwoordveld. Je hebt zelf de verificatiestappen ingesteld voor dit account, of je organisatie heeft dit ingesteld voor je.

FAQ Inloggen AWVN-website

FAQ Inloggen AWVN-website

Als het een zakelijk account betreft kun je het beste contact opnemen met je eigen IT-afdeling. Gaat het om een persoonlijk Microsoft- of Google account, dan kun je je wachtwoord zelf resetten via:
• Microsoft: https://account.live.com/password/reset
Google: https://accounts.google.com/signin/recovery

Ik krijg de melding ‘geen toegang tot deze applicatie’.
Dit betekent dat je geen actief account hebt bij AWVN met dit e-mailadres. Weet je zeker dat dit het juiste account is, neem dan contact op met de AWVN-werkgeverslijn, 070 850 86 05.
Nog geen account? Je kunt er kosteloos een aanmaken. Klik opnieuw op inloggen en kies voor ‘Account aanmaken’.

Ik ben niet in staat om in te loggen met een Microsoft- of Google-account.
Het gebruik van Microsoft- of Google-login is helaas de enige manier om toegang te krijgen tot de afgeschermde content. Is uw organisatie lid van AWVN? Neem dan contact op met de AWVN-werkgeverslijn, 070 850 86 05, om samen naar een oplossing te zoeken.

Ik krijg een foutmelding bij het inloggen.
Er zijn een aantal opties die je kunt proberen als je een foutmelding krijgt:
• ververs de pagina en probeer het opnieuw
• probeer het op een ander apparaat en/of een andere browser.
Is het probleem daarmee niet opgelost, neem dan contact met ons op via de AWVN-werkgeverslijn, 070 850 86 05.

Deel dit artikel via: