02 december 2019

Gesprekken met medewerkers: varianten en kenmerken

Leidinggeven in de 21ste eeuw betekent regelmatig met elkaar in gesprek gaan – over de voortgang in het werk, over wat de medewerker nodig heeft om te kunnen (blijven) presteren, over nieuwe uitdagingen, motivatie, vitaliteit, enz. Hierdoor staan de formele periodieke gesprekken steeds vaker ter discussie en vragen werkgevers zich af wat hiervan nog het nut is.

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen verschillende soorten gesprekken. De werkgever moet namelijk, vanuit juridisch perspectief, de ontwikkel- en prestatieafspraken en de voortgang hiervan helder en eenduidig schriftelijk vastleggen. In dit webpaper onderscheiden wij drie soorten gesprekken: de continue dialoog, het periodieke gesprek en het beoordelingsgesprek. Wanneer en waarom u welk type gesprek voert, hebben wij in onderstaande download op een rij gezet.

Deel dit artikel via: Deel dit artikel via Whatsapp Deel dit artikel via Twitter Deel dit artikel via Facebook Deel dit artikel via Linkedin Deel dit artikel via Mail
aanmelden