Medewerkersonderzoek hybride werken

Hybride werken is de toekomst. Maar wat zijn toekomstbestendige oplossingen voor het hybride werken? Om deze vraag voor uw eigen organisatie goed te kunnen beantwoorden, is het van groot belang om met uw medewerkers in gesprek te gaan en hun voorkeuren op het gebied van hybride werken en het organiseren van werk te kennen. AWVN kan u hiermee behulpzaam zijn met een nieuwe tool, Preference How2Work.

Hoe werkt Preference How2Work?

 

Werknemers van uw organisatie die hybride werken, krijgen een geautomatiseerde, persoonlijke e-mail met het verzoek om een korte vragenlijst in te vullen. De vragenlijst bevat een standaardoverzicht van 16 aspecten van hybride werken; iedere respondent wordt gevraagd deze aspecten te rangschikken (van belangrijk naar minder belangrijk) en te waarderen (van zeer ontevreden tot zeer tevreden).
Daarnaast worden enkele typerende kenmerken van de respondent gevraagd (bijvoorbeeld reisafstand tot werkplek) en worden enkele open vragen (bijvoorbeeld suggesties) gesteld.
De tool werkt zeer intuïtief; het beantwoorden van de vragen kost doorgaans slechts een aantal minuten. Mede hierdoor is het onze ervaring dat de responscijfers hoog zijn.
Op basis van de antwoorden op de vragen, krijgt u een goed beeld van de voorkeuren en de waardering van de verschillende aspecten van hybride werken.  De analysefunctie van de tool maakt het mogelijk om verschillen tussen groepen binnen uw eigen organisatie in kaart te brengen, alsmede verschillen met andere (groepen) werkgevers.

De 16 aspecten zijn:
• Kantoor als ontmoetingsplek
• Leiderschap
• Verbinding
• Vertrouwen
• Keuzevrijheid mobiliteit
• Thuiswerkvergoeding
• Vitaliteit
• ARBO-werkplek
• Digitale vaardigheden
• IT-faciliteiten
• Stilteplek
• Keuzevrijheid
• Spelregels binnen team
• Spelregels individueel
• Spelregels organisatie
• Werk-privébalans

Lees het na in onderstaande webbrochure 

Preference How2Work geeft u een objectief databeeld van de voorkeuren van uw medewerkers als het gaat om hybride werken. Met dit inzicht en de analysemogelijkheden die Preference How2Work biedt, kunt u een zinvolle dialoog voeren – bijvoorbeeld met uw ondernemingsraad – over toekomstbestendige oplossingen voor uw organisatie.

Het objectieve databeeld biedt een waardevolle aanvulling op persoonlijke voorkeuren van werkgever én medewerkers en daagt u uit om alle perspectieven van het hybride werken mee te nemen bij het formuleren van oplossingen. De combinatie van inzicht en dialoog zorgt voor draagvlak voor het in te voeren (of aan te passen) beleid over hybride werken in uw organisatie.

Vergelijken met andere groepen werkgevers
De analysefunctie van de tool maakt het niet alleen mogelijk om verschillen tussen groepen binnen uw eigen organisatie in kaart te brengen, maar ook verschillen met andere (groepen) werkgevers. Preference How2Work is namelijk een standaardtool – meerdere werkgevers maken er gebruik van. Daardoor kunt u de uitkomsten van uw organisatie snel en nauwkeurig vergelijken met andere groepen werkgevers. Uiteraard kunnen wij, als u dat wenst, Preference How2Work ook op maat maken voor uw organisatie.

Het Preference How2Work-aanbod

De standaardtool Preference How2Work is voor alle leden en indirecte leden van AWVN beschikbaar. Voor het standaardtarief:
– ontvangt u een unieke uitnodigingslink naar het onderzoek om zelf te versturen aan uw medewerkers
– ontvangt u een rapportage met resultaten en analyses van de uitkomsten
– bespreken we de resultaten van uw organisatie in een online adviesgesprek (van ongeveer twee uur).

Standaardtarief:
• Tot 250 persoonlijke e-mails: € 4.000
• 250 – 500 persoonlijke e-mails: € 4.500
• Meer dan 500 persoonlijke e-mails: € 4.750

Optioneel:
• benchmarkrapport: prijs afhankelijk van aantal subgroepen, vanaf € 1.500 per rapport
• extra presentaties van resultaten: in overleg
• begeleiding dialoogsessies: in overleg, vanaf € 1.000 per sessie.

Klantervaring

Preference-Next (How2Work) bij Nijestee 

De Groningse woningcorporatie was op zoek naar een goede invulling van hybride werken. Wat vinden medewerkers belangrijk? Om daarvan een goed beeld te krijgen werd Preference-Next (How2Work) ingezet: een laagdrempelig middel om goed zicht te krijgen op de wensen en voorkeuren van medewerkers. Jelle Visser van Nijestee: ‘Mooie bijvangst van Preference-Next is dat alleen al het gebruik ervan de betrokkenheid verhoogt.’ Lees verder

Aanvraagformulier hybride werken

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deel dit artikel via: Deel dit artikel via Whatsapp Deel dit artikel via Twitter Deel dit artikel via Facebook Deel dit artikel via Linkedin Deel dit artikel via Mail
aanmelden