Sociale zekerheid
Rekenregels per 1 juli 2026
In de rekenregels zijn de gevolgen verwerkt van aanpassingen in het bruto wettelijk minimumloon per 1 juli 2026 voor uitkeringsbedragen en grondslagen op het minimumniveau.
Het bestuur van Stichting PAWW heeft de PAWW-bijdrage voor 2027 (′het derde WW-jaar′) vastgesteld op 0,1% van het brutoloon. Daarmee blijft het percentage gelijk aan dat van 2026.
Naar verwachting zal de werkloosheid in de toekomst licht stijgen. Dit leidt waarschijnlijk tot meer aanvragen voor PAWW-uitkeringen. De stichting ziet desondanks de mogelijkheid om de premiebijdrage op het niveau van 2026 te handhaven. Dit is mede mogelijk dankzij haar gezonde vermogenspositie.
Werkgevers zijn zelf verantwoordelijk voor de juiste aangifte op basis van het nieuwe bijdragepercentage. Dit doen zij vanaf de eerste salarisverwerking van 2027. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het informeren van hun werknemers over de PAWW-bijdrage voor het nieuwe jaar.
Log in met de gebruikersnaam die je altijd gebruikt en die bij ons bekend is, maar met het wachtwoord van je bijbehorende werk- school- of privéaccount van Microsoft of Gmail