1.0 Introductie
1.1 Toegevoegde waarde van inclusief werkgeven
1.2 Motivatie voor inclusie
Persoonlijke motivatie
Bent u de initiatiefnemer, projectleider of aanjager van het onderwerp inclusief werkgeven binnen uw organisatie? Dan is het goed om ook uw eigen motivatie, ervaringen met de doelgroep, verwachting van mogelijke weerstand en behoefte aan kennis te onderzoeken. Wat weet u bijvoorbeeld al over het onderwerp, wie kent u al die u kan helpen, enzovoort.
U wilt mensen binnen uw organisatie motiveren, in beweging brengen. Helderheid over beweegredenen is daarbij cruciaal.
TIP Wat is uw ‘why’, wat zijn uw beweegredenen? Onderzoek uw persoonlijke motivatie, voordat u overgaat tot actie. Gebruik hierbij bijvoorbeeld de 28 waarden op de achterkant van de praatplaat uit de brochure ‘Verschil smaakt naar meer’.
TIP Formuleer uw persoonlijke doel op het thema.
U heeft wellicht al ervaring met werknemers uit de doelgroep. Persoonlijke positieve ervaringen vormen voor veel initiatiefnemers en werkgevers een belangrijke drijfveer om de eigen organisatie inclusiever te willen maken.
Wilt u graag eerst uw eigen kennis vergroten? In deze zelfcoach, op www.denormaalstezaak.nl en www.opnaarde100000.nl is veel informatie beschikbaar.
BROCHURES
» Mensen met een beperking aan de slag helpen
» Regelluwe aanpak in de arbeidsmarktregio
» Verschil smaakt naar meer. De waarde van inclusief werkgeven.
» Perspectief op social return