ADG Dienstengroep wint AWVN-trofee voor winst en waarde-creatie

21-06-2016

Werkgeversvereniging AWVN beloont organisaties die zich onderscheiden op het vlak van goed werkgeverschap. AWVN reikt daartoe jaarlijks een trofee uit. In 2016 draagt de trofee het thema winst en waarde-creatie.

Nu de overheid terugtreedt en ons de weg wijst van verzorgingsstaat naar participatiesamenleving, komt de vraag naar boven hoe ondernemingen op een eigentijdse manier business kunnen verenigen met het toevoegen van maatschappelijke waarde. Kortom: op welke onderscheidende manier verbindt een ondernemende organisatie de waarde van winst met de winst van waarde? De directie van AWVN, de jury achter de AWVN-trofee, waardeert de proactieve houding die de ADG Dienstengroep toont door als ondernemende organisatie hierin een grote rol te pakken. In totaal reikt AWVN dit jaar vier trofeeën rond dit thema uit.

ADG Dienstengroep heeft een visie ontwikkeld op maatschappelijk en verantwoord ondernemen, vormt een integraal onderdeel van de samenleving en heeft het lef die visie ook daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Uit het juryrapport: ‘Dan denken wij bijvoorbeeld aan het project 1.000.000 druppels dat een miljoen mensen wil bereiken om hen bewuster te maken van de leefomgeving, het Integratiediner, diverse participatieprojecten om mensen met een uitkering aan een baan te helpen en samenwerkingsprojecten met o.a. Kika (Kinderen Kankervrij) en Alzheimer Nederland.’ Verder prijst de jury onderdeel Asito, omdat zij klimaatneutraal haar schoonmaakactiviteiten bewerkstelligt.

Foto site Ron Harry.PNG
Foto: Harry van de Kraats (links) overhandigt de prijs aan Ron Steenkuijl.

Nieuwsgierig hoe ADG Dienstengroep een en ander aanpakt? Lees het in de zomereditie van Werkgeven.
Bent u of kent u een kandidaat? Meld het, want AWVN reikt dit jaar nog twee prijzen uit.

De redactie