AWVN-trofee voor Winst en waarde-creatie

Werkgeversvereniging AWVN beloont organisaties die zich onderscheiden op het vlak van goed werkgeverschap. AWVN reikt daartoe jaarlijks een trofee uit. In 2016 draagt de trofee het thema winst en waarde-creatie.

AWVN-trofee Winst en waarde-creatie

DSC_1542.jpg Een prijs voor winst? Ja, maar niet voor zomaar winst, het gaat om winst van waarde. Winst met een geweten, met een hart en misschien zelfs met een ziel. Maatschappelijke winst, gebaseerd op vertrouwen, verbinding en verlicht eigenbelang. Winst waar iedereen graag voor wil werken. De winst van een betere wereld.

De prijs is verbonden aan het thema van het AWVN-jaarcongres 2015, Ondernemen tussen markt en mensen. Het is een thema dat AWVN-directeur Harry van de Kraats nauw aan het hart ligt. In Winst!, het eenmalig magazine dat AWVN ter gelegenheid van dat congres maakte, zei hij het zo: 'Tot voor kort waren ondernemingen vooral bezig met het maken van winst. De oude shareholdervalue-mantra. Die werkt niet meer.' Als je als ondernemer in deze tijd succesvol wilt zijn, stelt hij, moet je iets toevoegen, een maatschappelijke rol spelen.

Winnaar eerste trofee Winst en waarde-creatie Vebego
Winnaar tweede trofee Winst en waarde-creatie ADG Dienstengroep 
Winnaar derde trofee Winst en waarde-creatie KPN
Winnaar vierde trofee Winst en waarde-creatie Yarden


Kent u ook of maakt u deel uit van zo'n organisatie?
Meld die dan aan voor de AWVN-trofee voor Winst en waarde-creatie.

Meld uw eigen organisatie aan of tip een andere via communicatie@awvn.nl of de AWVN-werkgeverslijn, 070 850 86 05, werkgeverslijn@awvn.nl

Iedereen kan zijn eigen of een andere organisatie aanmelden, ook organisaties die geen lid zijn van AWVN. Uitgesloten van deelname zijn organisaties die primair zijn opgericht om maatschappelijke doelen te verwezenlijken. De AWVN-trofee is een prijs voor een organisatie als geheel, niet voor een individu of groep.
Beantwoord bij het aanmelden onderstaande vraag bij wijze van toelichting voor de nominatie.
Nu de overheid terugtreedt en ons de weg wijst van verzorgingsstaat naar participatiesamenleving, komt de vraag naar boven hoe ondernemingen op een eigentijdse manier business kunnen verenigen met het toevoegen van maatschappelijke waarde. Kortom: op welke onderscheidende manier verbindt de aangemelde organisatie de waarde van winst met de winst van waarde?

Aantal prijzen
AWVN reikt in 2016 elk kwartaal de prijs uit. Inzendingen blijven meedingen, totdat alle prijzen zijn uitgereikt. Het gaat om vier gelijkwaardige prijzen. De directie van AWVN beoordeelt de inzendingen. U kunt uw eigen of een andere organisatie aanmelden tot 1 oktober 2016.   

Wat kunnen organisaties winnen?
De winnende organisaties krijgen de AWVN-trofee voor Winst en waarde-creatie. Deze wordt uitgereikt door algemeen directeur Harry van de Kraats. Verder krijgen prijswinnaars een bedrijfsreportage met foto’s in vakblad Werkgeven en ruimschoots aandacht op sociale media én gelegenheid om de eigen case als 'best practice' te presenteren tijdens een bijeenkomst aan leden en AWVN-adviseurs om het positieve signaal verder te helpen verspreiden.   

 

Vebego
wint eerste trofee Winst en waarde-creatie
Download dit artikel, verschenen in Werkgeven (voorjaar 2016)

ADG Dienstengroep
wint tweede trofee Winst en waarde-creatie
Download dit artikel, verschenen in Werkgeven (zomer 2016)

AK-WG-2016-1-TROFEE.pngAK-WG2-TROFEE.png

KPN
wint derde trofee Winst en waarde-creatie
Download dit artikel, verschenen in Werkgeven (najaar 2016)

Yarden
wint vierde trofee Winst en waarde-creatie
Download dit artikel, verschenen in Werkgeven (winter 2016/2017) 

AK-WG-3-KPN-TROFEE.pngAK-WG-2016-4-YARDEN.png